SELAMAT DATANG

Ahad, 23 September 2012

KUALA LUMPUR 16 Ogos - Seramai 25 orang termasuk guru besar, guru dan murid Sekolah Kebangsaan (SK) Sri Langat, Banting menyertai Festival Antarabangsa Cerita Rakyat Incheon Korea 2010 (FACRIK 2010) bermula Sabtu lalu hingga 18 Ogos ini.
FACRIK 2010 buat julung-julung kalinya diadakan pada peringkat antarabangsa dalam aspek kesenian dan tarian di peringkat sekolah rendah jenis kluster.
Guru besar sekolah tersebut, Sarmin Shabani berkata, festival tersebut bertujuan memperkenalkan tarian tradisional mengikut negeri-negeri di Malaysia di persada dunia.
"Kementerian Pelajaran bersama pihak swasta telah berganding bahu membantu menjayakan program ini," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.
Beliau berkata, sebanyak RM50,000 telah dibelanjakan bagi menjayakan FACRIK 2010 itu.

 

2 ulasan:

  1. Pelbagai aktiviti Panitia Bahasa Malaysia

    BalasPadam
  2. Aktiviti Pantun Tahun 4 telah diadakan pada 3hb November 2014. Ianya dilaksanakan di tapak perhimpunan pagi. Setiap kelas perlu menghantar satu pasukan yang terdiri seramai tiga orang sebagai wakil setiap kelas. Pemenangnya ialah, tempat pertama dari 4 Cempaka, tempat kedu 4 Melati dan tempat ketiga 4 Kenanga.

    BalasPadam